Dersin Adı | Keşif ve Metraj |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMIR 204 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye keşif ve metraj ile ilgili yeterlilikler kazandırılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrencilere eğitim sonrası uygulamalarında ve özellikle restorasyon çalışmalarında metraj çıkarma, maliyet hesaplama, hesap özeti, kesin hesap hazırlama, analiz yapma gibi beceriler kazandırılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve tanışma | |
2 | Metraj Tanımı ve Çeşitleri | A. Pancarcı, Prof. Dr. M. Emin Öcal, Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, Birsen Yayınevi. Bölüm 7 |
3 | Keşif Tanımı ve Çeşitleri | A. Pancarcı, Prof. Dr. M. Emin Öcal, Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, Birsen Yayınevi. Bölüm 7 |
4 | Metraj Çıkarılması- Uygulama 1 | Sınıf içi Uygulama Çalışması |
5 | Metraj Çıkarılması- Uygulama 2 | Sınıf içi Uygulama Çalışması |
6 | Metraj Çıkarılması- Uygulama 3 | Sınıf içi Uygulama Çalışması |
7 | Metraj Çıkarılması- Uygulama 4 | Sınıf içi Uygulama Çalışması |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | - |
9 | Birim Fiyat Tanımı ve Yaklaşık Maliyet Hesapları | A. Pancarcı, Prof. Dr. M. Emin Öcal, Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, Birsen Yayınevi. Bölüm 8 |
10 | İhale Tanımı- İhale Komisyonları ve şartnameler | A. Pancarcı, Prof. Dr. M. Emin Öcal, Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, Birsen Yayınevi. Bölüm 9 |
11 | İhale Dosyaları | A. Pancarcı, Prof. Dr. M. Emin Öcal, Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, Birsen Yayınevi. Bölüm 9 |
12 | Kamu İhale Kanunu(KİK) Teklif Dosyaları ve ihale sözleşmesi | A. Pancarcı, Prof. Dr. M. Emin Öcal, Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, Birsen Yayınevi. Bölüm 9 |
13 | Metraj, Hakediş Uygulaması | Sınıf içi Uygulama Çalışması |
14 | Metraj, Hakediş Uygulaması | Sınıf içi Uygulama Çalışması |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | - |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | A. Pancarcı, Prof. Dr. M. Emin Öcal, Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, Birsen Yayınevi, ISBN: 9781111168728 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | |||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. | |||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. | X | ||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. | |||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | |||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. | X | ||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest